
Webbutveckling | Copywriting | Marknadskoordinering | Digital annonsering
Uppdragsgivare
Aixbil/Aixam
Tjänster
Varumärkesutveckling | Webbutveckling | Design | Innehållsproduktion | Marknadskoordinering | Projektledning
År
2025
Aixbil är Sveriges importör av mopedbilar från franska Aixam – en marknadsledare i Europa. Med ett starkt återförsäljarnätverk och ett tydligt fokus på trygg mobilitet för unga och smidiga transportlösningar för företag, har Aixbil etablerat sig som en viktig aktör inom sitt segment.
Jag har varit med sen start och arbetar löpande med att etablera Aixam på den svenska marknaden och kontinuerligt öka kännedomen hos målgruppen ungdomar 15-18 år och deras föräldrar.
Arbetsgrupp
Carol Englund (grafisk profil), Emelie Lindell
Samarbetet inleddes med att min samarbetspartner och creative director Carol Englund tog fram en ny grafisk profil. Därefter byggde jag en ny WordPress-sajt i Elementor – enkel, tydlig och anpassad efter målgruppen. Sedan dess har samarbetet vuxit och jag arbetar numera löpande och självständigt med täta avstämningar med kunden.
Varje månad producerar jag innehåll till TikTok och Instagram, med hjälp av både egen film/foto, AI-genererat material och befintligt content. Jag planerar, genomför och följer upp digitala kampanjer och producerar trycksaker till återförsäljare – som broschyrer, beachflaggor och visitkort. Under sommaren 2025 syntes varumärket bland annat på Falsterbo Horse Show.
Aixbils innehåll når idag nära en miljon visningar per månad och har ett starkt engagemang på TikTok. Varumärket har fått ett tydligare visuellt uttryck, högre igenkänning och ett kontinuerligt inflöde av nya följare och potentiella kunder. Aixbil är en av de kunder jag arbetar med löpande till en fastställd månadsbudget där jag ansvarar för produktion, publicering, kampanjoptimering och månadsrapportering.