
Varumärkesutveckling | Finansiell kommunikation | Affärsutveckling | PR | Marknadskoordinering | Projektledning
Uppdragsgivare
Essunga kommun
Tjänster
Varumärkesutveckling | Destinationsutveckling | Utbildning | Content
År
2019-2020
Som en del av ett EU-leaderprojekt inom digitalisering fick jag uppdraget att hjälpa Essunga kommun att stärka sin närvaro i digitala kanaler och utveckla en långsiktig kommunikationsstrategi. Arbetet omfattade både utbildning, strategiutveckling och praktiskt stöd för att skapa en mer strukturerad och effektiv kommunikation – både för näringslivet i kommunen och för den framtida utvecklingen av orten Nossebro som destination.
Arbetsgrupp
Kristofer Högardh, Hanna Ericsson, Emelie Lindell
Ett viktigt steg i projektet var att höja den digitala kompetensen inom kommunen och näringslivet. Jag:
För att utveckla Nossebro som besöksmål tog jag fram en heltäckande kommunikationsstrategi och contentplan, som gav kommunen en tydlig riktning för sin marknadsföring och närvaro i digitala och traditionella kanaler.
Strategin innehöll:
Genom en kombination av strategiskt arbete och praktisk implementering fick Essunga kommun en stabil grund för att stärka sin digitala närvaro och fortsätta utveckla Nossebro som en attraktiv destination.