
Varumärkesutveckling | Finansiell kommunikation | Affärsutveckling | PR | Marknadskoordinering | Projektledning
Uppdragsgivare
Eton
Tjänster
Projektledning | Produktionsledning
År
2020
När det svenska premiumvarumärket Eton skulle lansera sin sommarrea behövdes en kampanj som balanserade två avgörande faktorer: att kommunicera rean tydligt, samtidigt som varumärkets exklusiva känsla bevarades.
Som projekt- och produktionsledare för kampanjen, i min roll som vd, copywriter och strateg på kommunikationsbyrån everywhere, ansvarade jag för att utveckla och genomföra en marknadsföringsstrategi som kunde rullas ut i flera länder – både digitalt och i butik.
Arbetsgrupp
Malin Borén Roswall, Carol Englund, Sofia Frändeby, Jonas Persson, Henrik Lideberg, Emelie Lindell
Uppdraget krävde koordination av flera hundra enheter i olika format – från digitala annonser och sociala medier till butiksmaterial i prestigelägen som Madison Avenue i New York och Sturegatan i Stockholm.
Som ansvarig för projektet hade jag en central roll i att samordna kampanjens alla delar – från strategi och kreativt koncept till produktion och leverans. Det innebar att säkerställa att samtliga format och kanaler höll en konsekvent tonalitet och design, samt att kampanjmaterialet producerades och levererades enligt en snäv tidsplan.
Med ett stort antal format och marknader involverade krävdes effektiv planering, samordning av team och produktion samt en tydlig kommunikationsstruktur, för att säkerställa att kampanjen rullades ut med hög precision och kvalitet.
Förutom sommarkampanj levererade vi samma år även kampanjer i samma storleksordning för Black Friday samt julens mellandagsrea.